interior/ 2023.01 / TOKYO, JAPAN ,
英国のシューズブランド「クラークス オリジナルズ(CLARKS ORIGINALS)」の世界初のコンセプトストア。開放感のある販売スペースは、クラークスが誕生した1825 年のイギリス南西部サマセット州やブランドの世界観を表現しています。
The world's first concept store for British shoe brand "CLARKS ORIGINALS". The open sales space expresses the world view of the brand which was born in Somerset, a state in the southwest of England in 1825.
英国鞋履品牌“CLARKS ORIGINALS”的全球首家概念店。 开放的销售空间表达了品牌于 1825 年在英格兰西南部的 Somerset诞生时的世界观。
「THE BRAND BOX」と名付けられた店内奥のギャラリースペースでは、クラークスを履いた際に感じる心地良さを「包む」と定義付け、壁面を湾曲させたデザインに仕上げ、「人を優しく包む空間」として提案しています。また、クラークスのシグネチャーマテリアルであるスエードの毛羽だった上質な質感を、職人の手仕事によって力強く表現しています。
In the gallery space at the back of the store named "THE BRAND BOX", we defined the comfort felt when wearing Clarks is as "wrapping", and the walls are finished with a curved design to create a "space that gently wraps people". In addition, the high-quality texture of suede, which is Clarks' signature material, is strongly manifested by the handwork of craftsmen.
在名为“THE BRAND BOX”的店铺后方的画廊空间,我们将穿着Clarks时的舒适感定义为“包裹”。墙壁采用弧形设计,营造出“人被温柔地包裹的空间”。此外,Clarks 的标志性材料,麂皮的高级质感通过工匠的精美手工得到了细致的体现。