NEIWAI NEIWAI NEIWAI
- 敷地 site 场地
-
中国北京王府
WF Central, Beijing、CHINA
中国北京王府
- 主要用途 program 主要功能
-
品牌旗舰店
Flagship Store
品牌旗舰店
- 建築面積 site area 用地面积
-
385㎡
385㎡
385㎡
- 施主 client 业主
-
NEIWAI内外
NEIWAI
NEIWAI内外
- 設計 design 设计
-
株式会社小大建築設計事務所
kooo architects
小大建筑设计事务所
- 担当 staff 负责人
-
小嶋伸也・小嶋綾香・黄永顺・罗伊
Shinya Kojima・ Ayaka Kojima,・Huang Yongshun・Luo yi
小嶋伸也・小嶋綾香・黄永顺・罗伊
- 写真 photo 摄影
-
朱润资
Runzi Zhu
朱润资
NEIWAIは、下着・ホームウェア・スポーツウェアを中心に展開するライフスタイルブランドであり、中国40都市に150のオフラインストアを構えています。北京王府中環に位置する本計画は、新世代フラッグシップとしての空間デザインが求められました。従来の柔らかなイメージに「強さ」を加え、鮮やかさを保ちながらエレガントに仕上げることを目指しています。
敷地はモールの角地で、開口部が広く奥行きが浅い上、複雑な輪郭の壁が複数の行き止まりを形成していました。そこで私たちは、空間をつなぎ顧客を奥へ導くために「サイクロイドライン」を採用。先端がとがるリズムをもった曲線が硬質な壁の印象を和らげ、オープンな領域から半閉鎖的領域、そしてプライベートな領域へと心地よい連続性をつくり出しています。
また、サイクロイドの曲面壁は商品カテゴリーごとに柔らかくエリアを包み込み、起伏によって適度に区切ることで、アンダーウェア、ホームウェア、スポーツウェアなど多様なカテゴリーをひとつの空間に調和させています。
中央の什器は円弧状の吊り棒によって動線を誘導し、多様な角度から衣服を見せる構成としました。さらに、半透明に発光するボリュームを中央に据え、その外壁を商品展示と一体化させつつ、内部にはスポーツ体験エリアを設けています。透過感のある質感と対称性のある存在感が商品を引き立て、内部への興味を喚起します。体験エリアは半透明ガラスとミラーで構成され、圧迫感を与えずプライベート性を確保しながら多様なアクティビティに対応します。
ディスプレイは壁面と一体でデザインし、SKUの大部分を担う背景として機能させました。その結果、中央の什器は顧客導線や体験要素に特化できる自由度を獲得しました。
フィッティングエリアは温かみのある白を基調とし、広く明るい空間としています。上品で落ち着いた雰囲気の中で試着ができる空間は、展示エリアの世界観をそのまま継承しています。
本計画は、複雑な敷地形状を整理しながらブランドの新たなイメージを体現するものであり、「柔らかさと強さの両立」というデザインテーマを建築空間として具体化したものです。
NEIWAI is a lifestyle brand specializing in underwear, loungewear, and sportswear, with over 150 stores across 40 cities in China. For its flagship store at Beijing WF Central, the brand sought a new generation identity—one that departs from the purely soft image of its previous stores by introducing a sense of strength, while retaining elegance and vibrancy.
The site, located on a mall corner, presented challenges: a shallow depth, wide frontage, and irregular wall outlines that produced dead ends. To resolve these issues and guide customers through the space, we introduced the geometry of the cycloid. Its pointed, rhythmic curves soften the rigid impression of the existing walls, while creating a spatial sequence that flows from open areas to semi-enclosed zones and finally into more private settings.
The curved cycloid walls also provided a natural way to organize the store’s diverse categories—underwear, loungewear, sportswear, and daily wear—by gently enclosing each area while allowing subtle divisions between them.
At the center, a custom fixture with arched hanging rails directs customer movement and offers varied perspectives of the garments. A glowing semi-transparent volume anchors the space: its exterior wall integrates product displays, while its interior forms a dedicated sports-experience zone. This translucent presence highlights the merchandise and piques curiosity about the activities within. Inside, glass and mirrors preserve privacy without heaviness, accommodating multiple modes of athletic interaction.
Merchandise displays are integrated into the linear curved walls, forming a continuous backdrop that accommodates the majority of SKUs. This strategy frees the central island fixture to focus on customer circulation and experiential elements.
The fitting rooms continue the warm tone of the display area, designed in soft whites to create a bright, refined, and calming environment.
Ultimately, this project transforms a complex corner site into a coherent architectural identity for NEIWAI, embodying the dual qualities of softness and strength, and translating the brand’s evolving vision into built form.
NEIWAI 是一个以内衣、家居服与运动服为核心的生活方式品牌,目前已在中国 40 个城市开设 150 家门店。本案位于北京王府中环,作为全新一代旗舰店,旨在突破以往店铺“柔和”的整体印象,在“柔”之中注入“强”,在保持优雅与鲜活的同时呈现全新的品牌气质。
项目位于购物中心转角,空间开口宽、进深浅,并且墙体轮廓复杂,形成多个死角。为解决这些问题并引导顾客动线,我们引入了“摆线(cycloid)”几何。其尖锐而有节奏的曲线柔化了原有墙体的硬朗感,并营造出从开放到半围合再到私密空间的层次化体验。
摆线曲墙不仅柔和地包裹各功能区域,还凭借起伏的节奏感实现了相对独立,使内衣、家居服、运动服等不同品类在一个空间中协调并置。
中央的定制装置采用弧形吊杆,既引导顾客的行走动线,也为服装提供多角度展示。空间中心安置了一处半透明发光的体量:其外壁与展示区融为一体,而内部则成为运动体验区。通透而有对称感的存在凸显商品的同时,也激发顾客对内部的好奇。进入体验区后,半透明玻璃与镜面在保持私密性的同时避免压迫感,能够适配多样化的运动场景。
展陈系统与曲面墙一体化设计,承担了大部分 SKU 的展示背景功能,从而使中央岛式装置获得更高自由度,可专注于动线引导与体验营造。
试衣间延续了展陈空间的温暖氛围,以温润的白色调为主,营造宽敞、明亮而优雅的环境,让顾客在平和的氛围中完成试穿。
本案的设计不仅化解了复杂场地条件的局限,更以“柔与强”的并置为核心,将品牌理念具象化为空间体验,呈现了 NEIWAI 的全新旗舰形象。
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- 敷地 site 场地
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中国北京王府
WF Central, Beijing、CHINA
中国北京王府
- 主要用途 program 主要功能
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品牌旗舰店
Flagship Store
品牌旗舰店
- 建築面積 site area 用地面积
-
385㎡
385㎡
385㎡
- 施主 client 业主
-
NEIWAI内外
NEIWAI
NEIWAI内外
- 設計 design 设计
-
株式会社小大建築設計事務所
kooo architects
小大建筑设计事务所
- 担当 staff 负责人
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小嶋伸也・小嶋綾香・黄永顺・罗伊
Shinya Kojima・ Ayaka Kojima,・Huang Yongshun・Luo yi
小嶋伸也・小嶋綾香・黄永顺・罗伊
- 写真 photo 摄影
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朱润资
Runzi Zhu
朱润资
PROJECT DATA SHOW LESS
NEIWAIは、下着・ホームウェア・スポーツウェアを中心に展開するライフスタイルブランドであり、中国40都市に150のオフラインストアを構えています。北京王府中環に位置する本計画は、新世代フラッグシップとしての空間デザインが求められました。従来の柔らかなイメージに「強さ」を加え、鮮やかさを保ちながらエレガントに仕上げることを目指しています。
敷地はモールの角地で、開口部が広く奥行きが浅い上、複雑な輪郭の壁が複数の行き止まりを形成していました。そこで私たちは、空間をつなぎ顧客を奥へ導くために「サイクロイドライン」を採用。先端がとがるリズムをもった曲線が硬質な壁の印象を和らげ、オープンな領域から半閉鎖的領域、そしてプライベートな領域へと心地よい連続性をつくり出しています。
また、サイクロイドの曲面壁は商品カテゴリーごとに柔らかくエリアを包み込み、起伏によって適度に区切ることで、アンダーウェア、ホームウェア、スポーツウェアなど多様なカテゴリーをひとつの空間に調和させています。
中央の什器は円弧状の吊り棒によって動線を誘導し、多様な角度から衣服を見せる構成としました。さらに、半透明に発光するボリュームを中央に据え、その外壁を商品展示と一体化させつつ、内部にはスポーツ体験エリアを設けています。透過感のある質感と対称性のある存在感が商品を引き立て、内部への興味を喚起します。体験エリアは半透明ガラスとミラーで構成され、圧迫感を与えずプライベート性を確保しながら多様なアクティビティに対応します。
ディスプレイは壁面と一体でデザインし、SKUの大部分を担う背景として機能させました。その結果、中央の什器は顧客導線や体験要素に特化できる自由度を獲得しました。
フィッティングエリアは温かみのある白を基調とし、広く明るい空間としています。上品で落ち着いた雰囲気の中で試着ができる空間は、展示エリアの世界観をそのまま継承しています。
本計画は、複雑な敷地形状を整理しながらブランドの新たなイメージを体現するものであり、「柔らかさと強さの両立」というデザインテーマを建築空間として具体化したものです。
NEIWAI is a lifestyle brand specializing in underwear, loungewear, and sportswear, with over 150 stores across 40 cities in China. For its flagship store at Beijing WF Central, the brand sought a new generation identity—one that departs from the purely soft image of its previous stores by introducing a sense of strength, while retaining elegance and vibrancy.
The site, located on a mall corner, presented challenges: a shallow depth, wide frontage, and irregular wall outlines that produced dead ends. To resolve these issues and guide customers through the space, we introduced the geometry of the cycloid. Its pointed, rhythmic curves soften the rigid impression of the existing walls, while creating a spatial sequence that flows from open areas to semi-enclosed zones and finally into more private settings.
The curved cycloid walls also provided a natural way to organize the store’s diverse categories—underwear, loungewear, sportswear, and daily wear—by gently enclosing each area while allowing subtle divisions between them.
At the center, a custom fixture with arched hanging rails directs customer movement and offers varied perspectives of the garments. A glowing semi-transparent volume anchors the space: its exterior wall integrates product displays, while its interior forms a dedicated sports-experience zone. This translucent presence highlights the merchandise and piques curiosity about the activities within. Inside, glass and mirrors preserve privacy without heaviness, accommodating multiple modes of athletic interaction.
Merchandise displays are integrated into the linear curved walls, forming a continuous backdrop that accommodates the majority of SKUs. This strategy frees the central island fixture to focus on customer circulation and experiential elements.
The fitting rooms continue the warm tone of the display area, designed in soft whites to create a bright, refined, and calming environment.
Ultimately, this project transforms a complex corner site into a coherent architectural identity for NEIWAI, embodying the dual qualities of softness and strength, and translating the brand’s evolving vision into built form.
NEIWAI 是一个以内衣、家居服与运动服为核心的生活方式品牌,目前已在中国 40 个城市开设 150 家门店。本案位于北京王府中环,作为全新一代旗舰店,旨在突破以往店铺“柔和”的整体印象,在“柔”之中注入“强”,在保持优雅与鲜活的同时呈现全新的品牌气质。
项目位于购物中心转角,空间开口宽、进深浅,并且墙体轮廓复杂,形成多个死角。为解决这些问题并引导顾客动线,我们引入了“摆线(cycloid)”几何。其尖锐而有节奏的曲线柔化了原有墙体的硬朗感,并营造出从开放到半围合再到私密空间的层次化体验。
摆线曲墙不仅柔和地包裹各功能区域,还凭借起伏的节奏感实现了相对独立,使内衣、家居服、运动服等不同品类在一个空间中协调并置。
中央的定制装置采用弧形吊杆,既引导顾客的行走动线,也为服装提供多角度展示。空间中心安置了一处半透明发光的体量:其外壁与展示区融为一体,而内部则成为运动体验区。通透而有对称感的存在凸显商品的同时,也激发顾客对内部的好奇。进入体验区后,半透明玻璃与镜面在保持私密性的同时避免压迫感,能够适配多样化的运动场景。
展陈系统与曲面墙一体化设计,承担了大部分 SKU 的展示背景功能,从而使中央岛式装置获得更高自由度,可专注于动线引导与体验营造。
试衣间延续了展陈空间的温暖氛围,以温润的白色调为主,营造宽敞、明亮而优雅的环境,让顾客在平和的氛围中完成试穿。
本案的设计不仅化解了复杂场地条件的局限,更以“柔与强”的并置为核心,将品牌理念具象化为空间体验,呈现了 NEIWAI 的全新旗舰形象。
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